7 قانون تولید محتوا

7 قانون تولید محتوا

همیشه این 7 قانون تولید محتوا را به یاد داشته باشید

در دنیای بازاریابی محتوا، تنها مطالب واقعاً جذاب پابرجا می‌مانند. دنیای بازاریابی، حقیقتاً دنیایی است که هم اکنون در آن رقابت سنگینی در جریان است. در این شرایط، بازاریاب محتوا باید چه کار کند؟ از آنجا که تقاضا برای محتوای با کیفیت تر در حال افزایش است، اما تعداد ساعت‌های روز همان است که بود، خلق مطالب واقعاً جذاب تبدیل به یک مبارزه سخت شده است. برای اینکه کار تولید محتوای باکیفیت برای شما راحت تر شود، همیشه این 7 قانون تولید محتوا را به یاد داشته باشید. این قوانین به شما کمک خواهند کرد که دیده شوید و ترافیک زیادی را به وب سایت خود جلب کنید.

 

پرسونا

 

1- مخاطب خود را بشناسید

قبل از اینکه شما اولین کلمه را بنویسید، حیاتی است که کاملاً آگاه باشید که در حال نوشتن برای چه کسی هستید.

آن‌هایی که شما در تلاش برای رسیدن به آنها هستید، چه کسانی هستند ؟ از چه نوع زبانی استفاده می‌کنند؟ چه نوع ساختاری را ترجیح می‌دهند؟ نقاط ضعف آن‌ها چیست؟

پاسخ به این سؤالات به شما کمک خواهد کرد که مطلبتان را طوری بنویسید که پیام کاملاً مشخصی داشته باشد و اطمینان حاصل کنید که محتوایی ارائه داده‌اید که دارای عناصر ضروری است تا مورد پسند مخاطبتان قرار گیرد و او را به انجام عملی ترغیب کند.

اغلب اوقات، تولید کنندگان محتوا در دام نوشتن مطالبی که به نظرشان جذاب است، و یا مطالبی که تصور می‌کنند افراد فعال در کسب و کار آن‌ها شاید از آن لذت ببرند افتاده‌اند؛ غافل از اینکه کسانی را که حقیقتاً برای مجذوب کردنشان در تلاش‌اند، نادیده می‌گیرند.

 

2- یک عقیده داشته باشید

از موضع گیری نسبت به چیزی نترسید. دیدگاه منحصر به فرد شما، چیزی است که شما را از بقیه جدا خواهد کرد.

اگر شما از بیان نظر خود به منظور جلوگیری از دامن زدن به اختلاف خودداری کنید، فرصت‌هایی را بمنظور به چالش کشیدن آنچه معمولی و رایج است و شناساندن کسب و کار خود به عنوان یک رهبر بازار، از دست می‌دهید.

مقالات محتوا محور می‌توانند به سرعت به مطالب داغ تبدیل شوند و کامنت های بسیاری را جذب کنند.

 

3- مقدمه‌های اعتیادآور بنویسید

یک مقدمه متوسط هرگز نمی‌تواند توجه خوانندگان یک مطلب را جلب کند

جدای از عنوان، مقدمه برای شما فرصتی است تا ارزش خود را اثبات کنید، بنابراین اگر این فرصت را از دست بدهید، این خطر هست که خواننده بقیه محتوای شما را حتی نگاه هم نکند.

آنچه باید بر آن تمرکز کنید جلب توجه، ایجاد حس یکدلی و تحریک حس کنجکاوی خواننده است تا او بخواهد مطلب را با به آخر بخواند.

 

4- املاء و دستور زبان را جزو اولویت‌ها قرار دهید.

املاء و دستور زبان ضعیف، نه تنها از اعتبار شما می‌کاهد، بلکه باعث انحراف خواننده می‌شود. هرچه لازم باشد خواننده زمان بیشتری برای درک مفهوم جملات ضعیف شما صرف کند، احتمال بیشتری دارد که قبل از پایان مطلب از خواندن بقیه آن منصرف شود.

آنجایی که همه ما مرتکب غلط املایی می‌شویم، قبل از انتشار مطلب خود آن را چندین بار بازخوانی کنید. اگر شما نگرانید که مبادا اشتباهاتی را ندیده‌ باشید، آن را رها کنید و روز بعد مجدداً نگاهی به آن بیندازید، و یا از یکی دیگر از اعضای تیم خود بخواهید آن را مجدداً بخواند و تصحیح کند.

 

همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید

5- همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید

واقعیت این است که در هر موردی محتوای بسیار زیادی وجود دارد. منظور من از محتوای بسیار زیاد محتوای بیش از حد است.

اگر شما شخصیت منحصر به فرد خود را بروز ندهید، این احتمال وجود دارد که محتوای متوسط شما در میان سایر محتواهای مشابه محو شود.

در حالی که سطح حرفه ای گری ممکن است بر اساس حرفه شما متفاوت باشد، مهم است به یاد داشته باشید که در پس ظواهر و روابط، انسان‌های واقعی به همراه مشکلات بشری وجود دارند. هر چقدر شما بیشتر با مردم به مثابه انسان‌ها رفتار کنید، به همان نسبت،آن‌ها بیشتر شنونده پیام‌های شما خواهند بود.

اگر همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید ، محتوای شما کمتر پیچیده و بیشتر محاوره ای، جذاب، و به طور کلی جالب تر خواهد شد. (حتماً کار خود را ویرایش کنید. اگر چه ما شما را به نوشتن مثل صحبت کردن تشویق می‌کنیم، اما هنوز هم دستور زبان صحیح مهم است).

 

6- بدانید که کمتر بیشتر است

اگر چیزی وجود داشته باشد که تولید کنندگان محتوا باید آن را در نظر بگیرند، این امر است که مخاطبان، محتوایی با فرم خلاصه را می‌پسندند.

چون این روزها، واقعاً چه کسی برای خواندن یک کتاب 50 صفحه ای وقت دارد ؟

منظورم این است که با وجود چت‌های 10 ثانیه ای snapchat، ویدیوهای 6 ثانیه ای vine و توییت های 140 کاراکتری، تقاضا برای محتوای کوتاه بیش از هر زمان دیگری است.

بنابراین، اگر شما مصمم هستید توجه مخاطبان خود را جلب کنید، مهم است که نه تنها این چرخش در ترجیحات مخاطبان را درک کنید، بلکه باید رویکردتان در تولید محتوا، تولید محتوای خلاصه باشد.

 

7- نوشتن عنوان‌ها را بی اهمیت نشمارید

به طور متوسط، از هر 10 نفر 8 نفر عنوان مقاله را خواهند خواند، اما تنها 2 نفر از 10 نفر بقیه مقاله را خواهند خواند. اصولاً، عنوان شما همان اولین تأثیر شماست. اگر بخواهید خوانندگانتان محتوای شما را بخوانند، باید دلیل خوبی به آن‌ها بدهید تا این کار را بکنند.

این موضوع را به عنوان روشی برای تعیین و تنظیم انتظارات خوانندگان در نظر بگیرید. عنوان باید فایده محتوا را نشان دهد، نشان دهد دقیقاً باید انتظار چه چیزی را داشت، و باید طوری بیان شود که به میزان زیادی قابل اشتراک گذاری باشد.

با رعایت این 7 قانون می توانید محتواهای جذابی تولید کنید که مورد علاقه کاربرانتان باشد. همانطور که در ابتدا گفتیم این قوانین به شما کمک خواهند کرد که دیده شوید و ترافیک زیادی را به وب سایت خود جلب کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =