اشتباهات ترویج محتوا

۶ اشتباه مهلک در زمینه ترویج محتوا

اهمیت ترویج محتوا اگر از خود محتوا بیشتر نباشد کمتر هم نیست. متاسفانه گاهی اوقات ممکن است در ترویج محتوا بی دقتی کنیم و مرتکب اشتباهاتی شویم که نتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم. در این مقاله به ۶ اشتباه مهلک در زمینه ترویج محتوا و روش جلوگیری از آنها اشاره میشود:

۱- توقف در همان ابتدا

من عادت داشتم تا با استفاده از یک مطلب و یک فرم، یک صفحه فرود بسازم، دستانم را به هم بمالم و با خود فکر کنم «عالیه! من دارم بازاریابی کششی انجام می‌دهم! حالا می‌توانم راحت تکیه دهم و تمامی علاقمندانی که به سوی سایت من سرازیر می‌شوند را مشاهده کنم!» آره… البته خیلی هم اینطور نبود. متاسفانه ماجرا به این شکل پیش نرفت!

اشتباهی که من در اینجا انجام دادم (و خیلی‌های دیگر نیز آن را مرتکب می‌شوند) این بود که فقط کار را انجام می‌دادم و می‌رفتم و اصلاً فکر نمی‌کردم که لازم است بازهم روی آن کار کنم. مردم قرار نیست به شکلی جادویی محتوای شما را پیدا کنند مگر آنکه خودتان به آن‌ها بگویید که آن کجاست! شما باید برای خود یک استراتژی ترویج طراحی کنید و در هر آیتم آن را دنبال کنید.

اگر شما ۱۰ ساعت برای ساخت یک محتوا صرف کنید، باید حداقل ۱۰ ساعت نیز روی ترویج آن وقت بگذارید. تولید یک محتوای عالی هیچ فایده ای ندارد اگر از قبل در نظر نداشته باشید که مردم چگونه باید آن را پیدا کنند – این پیدا کردن می‌تواند از طریق جستجو، شبکه اجتماعی، ارسال ایمیل، یا هر چیز دیگری اتفاق بیفتد.

 

به یاد داشته باشید

اگر شما ۱۰ ساعت برای ساخت یک محتوا صرف کنید، باید حداقل ۱۰ ساعت نیز روی ترویج آن وقت بگذارید

 

۲- استفاده نکردن از تبلیغات پولی

در حال ارسال محتوای جدید خود در رسانه‌های اجتماعی هستید؟ خیلی خوبه. من هم همین کار را کردم. فقط کاری که من انجام ندادم در نظر گرفتن استفاده از تبلیغات پولی به منظور ترویج آن محتوا بود. با این که ما این مسئله را درک می‌کنیم که هر بازاریابی بودجه لازم به منظور استفاده از این روش‌های تبلیغاتی را ندارد، اما فکر می‌کنیم این مسئله می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و به ما کمک کند تا کار پیشبرد محتوا را شروع کنیم و آن‌ها را ترویج دهیم.

۳- دشوار کردن به اشتراک گذاری

به اشتراک گذاری محتوای شما در این لحظه چقدر برای من آسان است؟ آیا شما آیکون‌های به اشتراک گذاری را در وبلاگ خود قرار داده‌اید؟ آن کتاب الکترونیکی که نوشتید چطور؟ من باید با چند مانع رو به رو شده و آن‌ها را رد کنم تا بتوانم آن را در شبکه خود به اشتراک بگذارم؟ اگر قرار باشد به این مسائل فکر کنم، قطعاً دیگر تمایل زیادی به اشتراک گذاری نخواهم داشت.

پاسخ این سؤالات چیست؟ به مخاطبان خود فرصت‌های زیادی به منظور به اشتراک گذاری بدهید.
همچنین خوب است که به یاد داشته باشید که به قول معروف هرچه کمتر بهتر. اگر آیکون‌های به اشتراک گذاری تمامی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را روی وبلاگ و محتوای جذب علاقمند خود قرار دهید، خوانندگان خود را گیج خواهید کرد و در نتیجه آن‌ها تمایل کمتری در به اشتراک گذاری محتوای شما خواهند داشت. این بخش را ساده نگه دارید، ببینید که مخاطبان شما بیشتر در چه شبکه‌هایی وقت می‌گذرانند و وبلاگ خود را برای شبکه‌هایی که آن‌ها بیشترین فعالیت را در آنجا دارند بهینه سازی کنید.

 

رسانه های اجتماعی

۴- انتشار محتوای بد و بی‌کیفیت

محتوا را می‌توان به دلایل زیادی بی‌کیفیت دانست: یک موضوع بی‌ربط، یک متن ضعیف، بی‌دقتی‌های واقعی و یا تنها املا و دستور زبان بد.
برای املا و دستورزبان بد هیچ عذری پذیرفته نیست. شاید لازم باشد از نرم افزاری مانند ویراستیار یا یک نفر مسلط به زبان و دستور زبان عالی کمک بگیرید تا کارهای شما را بازخوانی و تصحیح کند. هر وقت که یک مقاله ضعیف را مطالعه می‌کنم، به ندرت پاراگراف اول را رد می‌کنم، نویسنده بخشی از اعتبار خود را از دست می‌دهد و من ۹۹% تمایل کمتری برای به اشتراک گذاری آن محتوا دارم. «این محتوا باید یک نکته آموزنده واقعاً مهم داشته باشد تا در این صورت بتواند به شبکه من راه پیدا کند.»

 

به یاد داشته باشید

آنچه که مردم با افراد شبکه‌شان به اشتراک می‌گذارند مستقیماً اعتبار آن‌ها را بازتاب می‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید مردم محتوای شما را به اشتراک بگذارند محتوای خود را برایشان درخشان و برجسته کنید

 

آنچه که مردم با افراد شبکه‌شان به اشتراک می‌گذارند مستقیماً اعتبار آن‌ها را بازتاب می‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید مردم محتوای شما را به اشتراک بگذارند محتوای خود را برایشان درخشان و برجسته کنید. اگر به جای آنکه درباره چگونگی حل مشکلات خوانندگانتان بنویسید در حال نوشتن درباره این هستید که چه کار دارید می‌کنید ، شما وارد یک رقابت در تهیه محتوای غیر قابل به اشتراک گذاری و خسته کننده شده‌اید.

همچنین قدرت امتحان کردن را دست کم نگیرید. برای مثال، Upworthy برای هر مقاله‌ای که می‌نویسد ۲۵ عنوان مختلف تهیه می‌کند. پیتر کوچلی، از بنیان‌گذاران شرکت، می‌گوید: «تفاوت بین یک عنوان خوب و بد می‌تواند بسیار عظیم باشد. این فقط یک خطای گرد کردن نیست. زمانی که ما عنوان‌ها را تست می‌کنیم، ۲۰%، ۵۰% و ۵۰۰% تفاوت مشاهده می‌کنیم. یک عنوان واقعاً عالی می‌تواند یک مطلب را همچون ویروس در همه جا پخش کند.»

۵- ارسال یک پیام به تمامی پلتفرم‌های اجتماعی

آیا معمولاً ساده‌ترین و سریع‌ترین راه، بهترین راه است؟ اغلب اینطور نیست. ساده است: شخصی‌سازی بخش پیام‌رسانی‌تان در شبکه‌های اجتماعی تجربه مخاطبان شما را بهبود می‌بخشد.

کاری کنید تا مخاطبانتان احساس کنند که شما این محتوا را برای آن‌ها ایجاد کرده‌اید. آن را مرتبط، ارزشمند و شخصی کنید. بر اساس آنچه که از خوانندگان خود می‌دانید، از داده‌ها به منظور بخش بندی و هدف گرفتن استفاده کنید. همچنین به هنگام به اشتراک‌گذاری محتوای خود از گزینه‌های هدف‌گیری موجود در زمینه انتشار در رسانه‌های اجتماعی رایگان استفاده کنید.

وقت گذاشتن به منظور شخصی‌سازی پیام‌رسانی‌تان کمک می‌کند تا محتوای شما هماهنگی و همخوانی بیشتری با خوانندگانتان ایجاد کند…. بدین معنا که آن‌ها تمایل بیشتری به تعامل با محتوای شما پیدا خواهند کرد – و دائماً آن را به اشتراک می‌گذارند!

دنبال کنندگان شما همچنین بابت دریافت یک پیام متفاوت برای هر شبکه، که در آنجا شما را دنبال می‌کنند، از شما قدردانی می‌کنند. یک قطعه از محتوا را بردارید آن را به چند پست تقسیم و در چند رسانه اجتماعی مختلف منتشر کنید. یکی از تصاویری را که در محتوای خود بکار برده‌اید بگیرید و آن را روی اینستاگرام ارسال کنید. گزیده ای از پست وبلاگ خود انتخاب کنید و آن را توییت کنید. این‌ها همه راه‌های خوبی برای درگیر کردن مخاطبانتان و همچنین ارجاعات بیشتر آن‌ها به سمت شما است.

۶- نداشتن زمانبندی و تداوم در ارسال پست‌ها

آیا شما معمولا یک مطلب یا نوعی دیگر از محتوا را منتشر می‌کنید و سپس آن را فراموش می‌کنید؟ خب، فقط این نکته را بدانید: زمانبندی پست‌هایتان در رسانه‌های اجتماعی به منظور منتشر شدن در فواصل زمانی منظم میزان رسیدن به اهدافتان را افزایش خواهد داد.

بر اساس نظرسنجی که توسط Sysmos انجام شد، %۹۲.۴ تمامی پست‌هایی که مجدد توییت می‌شوند در یک ساعت اول ارسال شدن آن توییت انجام می‌گردد. مطمئن شوید که مرتب پست می‌گذارید و امتحان می‌کنید تا بفهمید بهترین زمان برای پست گذاشتن برای مخاطبانتان چه زمانی است. فقط مطمئن شوید که یک پیام یکسان را برای ارسال در تمامی شبکه‌ها زمانبندی نکرده‌اید ( همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره شد، این کار غدغن است.)
اشتباه کردن عیبی ندارد. در واقع اشتباهات می‌توانند در این مسیر کمک شایانی به شما بکنند – البته مادامی که از آن‌ها درس بگیرید. اگر وقت و انرژی خود را صرف ساخت یک محتوای عالی و جالب توجه می‌کنید، مطمئن شوید که استراتژی ترویج را نیز به درستی اجرا می‌کنید.

خلاصه

این‌ها اشتباهات ترویج محتوا هستند که باید سعی کنید به هیچ وجه مرتکب آن‌ها نشوید:
۱- توقف در همان ابتدا
۲- استفاده نکردن از تبلیغات پولی
۳- دشوار کردن به اشتراک گذاری
۴- انتشار محتوای بد و بی‌کیفیت
۵- ارسال یک پیام به تمامی پلتفرم‌های اجتماعی
۶- نداشتن زمانبندی و تداوم در ارسال پست‌ها

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =