4 راه برای بازیابی محتوا

4 راه برای بازیابی محتوا

بازیابی محتوا و استفاده دوباره از محتوای موجود ساده‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه برای تقویت توان تولید محتوای شما بدون فدا کردن کیفیت آن است. شما می‌توانید با یافتن راهی برای استفاده دوباره از محتوای موجود و تولید محتوای جدید و جالب توجه، کار خود را انجام دهید.

 

به گزارش «مؤسسه بازاریابی محتوا»، 64 درصد بازاریابان محتوای B2B گزارش می‌دهند که گرفتار مشکل تولید محتوای کافی هستند

در اینجا می‌خواهم چند راه برای استفاده مجدد از مطالب موجود را با شما در میان بگذارم:

1- ایبوک های خود را تکه تکه کنید

برای حداکثر بهره برداری از ایبوک های خود، به تقسیم آن‌ها به مطالب جداگانه و باارزش و انتشار آن‌ها در وبلاگ خود بیاندیشید. تقسیم مطالب طولانی به چند مطلب کوتاه‌تر، یکی از فنون راحت در بازاریابی محتوا است که به شما امکان ادامه عرضه مطالب باارزش و در رسانه‌های دیگر را فراهم می‌دهد.
در حالی که شاید ایبوک ها برای برخی از مخاطبان شما بیش از حد مفصل و جامع باشند، اما اغلب درک مطلبی در یک پست وبلاگ که به جنبه خاصی از یک موضوع بپردازد، می‌تواند ساده‌تر باشد.
شاید لازم باشد هریک از این مقالات جدید را بسته به کانالی که برای انتشار آن در نظر دارید، کمی ویرایش کنید اما به زحمتش می‌ارزد.

 

2- مجموعه‌ای از مقالات وبلاگ را با هم ترکیب کنید

به جای اینکه به مغز خود فشار بیاورید تا به ایده‌های جدیدی برسید توجه خود را به آرشیو وبلاگتان معطوف کنید. به احتمال زیاد می‌توانید با استفاده از مقالات موجود و ترکیب آن‌ها با هم چند کتاب الکترونیک جدید منتشر کنید! پیش از بررسی و انتخاب مقالات موجود، نگاهی به آمار وبلاگ خود بیاندازید و ببینید آیا مطلب خاصی وجود دارد که بازدیدکنندگان زیادی داشته و یا افراد زیادی آن را به اشترک گذاشته باشند.
هدف از این کار علاوه بر پیدا کردن مقالاتی که نتیجه خوبی داشته‌اند، یافتن چند مقاله دیگر است که با موضوع آن مقاله همخوانی داشته باشند. اگر بتوانید برای هر موضوع حدود 3 تا 5 مقاله گردآوری کنید، بیش از نیمی از راه را رفته‌اید.
با این که شاید آسان‌تر باشد از مقالات به همان شکل اصلی‌شان استفاده کنید، اما کار سختی نیست که یک دقیقه وقت بگذارید و کمی در آن‌ها تجدیدنظر کنید. اضافه کردن اطلاعات آماری جدیدی، تغییر عنوان یا بازنویسی چند جمله می‌تواند به تهیه یک ایبوک جدید کمک کند.
هر رویکردی که در پیش بگیرید، در انتها مقالات باید طوری پشت سر هم قرار بگیرند و با هم ترکیب شوند که ایبوک نهایی یکپارچه و پیوسته باشد. با این کار امکان هر گونه عدم پیوستگی را حذف خواهید کرد و مطمئن خواهید شد همه بخش‌ها به شکلی یکپارچه با هم تناسب دارند.

می‌توانید تصاویر جدیدی به ایبوک اضافه کنید و در آخر یک ایبوک جدید برای اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود داشته باشید.

 

3- محتوای همیشه سبز تولید کنید

محتوای همیشه سبز محتوایی است که با گذر زمان نیز مرتبط و جذاب باقی می‌ماند (مقاله ای که سرگرم خواندن آن هستید نمونه ای کامل از محتوایی همیشه سبز است).
محتوای همیشه سبز حاوی اطلاعاتی با کیفیت بالا و بدون تاریخ انقضا است. محتوای همیشه سبز، برخلاف محتوای وابسته به زمان، می‌تواند علاوه بر فراهم کردن ارزشی بلندمدت برای کسب و کار شما، برای رفع نیازهای مشتریانتان در طول زمان مورد استفاده قرار بگیرد.
در یک دنیای ایده‌ال، هرچه که تولید کنیم، همیشه سبز است. اما بیاد داشته باشید که خودداری از تهیه گزارش درباره موضوعات داغ و روندهای صنعت بدلیل ترس از تاریخ انقضای احتمالی آن‌ها، کسب و کار شما را آسیب پذیر می‌کند و این به سود رقبای شما است.
با تغییراتی که به صورت روزانه در صنعت اتفاق می‌افتد، شناخت مزایای محتوای همیشه سبز و حفظ ارزش آن با یافتن روش‌های خلاقانه برای بازیابی آن بسیار مهم است.
بازیابی و استفاده مجدد از محتوای موجود مانند یک جواهر کوچک در بازاریابی محتوا است.به جای این که این جواهر کوچک را کنار بگذارید، از آن را در به روز رسانی‌های شبکه‌های اجتماعی، لینک‌های متنی در وبلاگ، کتاب‌های الکترونیک، سمینارهای اینترنتی و بخش پرسش‌های متداول استفاده کنید.
انتشار و بازیابی محتوای همیشه سبز هم شما را تبدیل به یک رهبر در کسب و کارتان می‌کند و هم میزان رضایت‌مندی مشتریانتان را افزایش می‌دهد.

 

4- مخاطبان جدید را هدف قرار دهید

تعداد خریداران فرضی (buyer persona) که ساخته‌اید، هم بازتاب صنعت شما و هم بسته به محصول یا خدمات ویژه شما است. با این که برخی از کسب و کارها تنها یک خریدار فرضی را در نظر گرفته‌اند، برخی دیگر به دنبال رسیدن به 3 یا 4 شخصیت فرضی برای خریداران محصولاتشان هستند.
برای آن دسته از شما که به بیش از یک شخصیت فرضی توجه دارید، تولید محتوایی که در یک زمان همه آن‌ها را مخاطب قرار دهد، کار سختی است. به همین دلیل، ممکن است بخشی از محتوایتان با نیمی از شخصیت‌های شما ارتباط برقرار کند و برای بقیه آن‌ها چندان مناسب نباشد.
اینجاست که بازیابی محتوا وارد می‌شود. با این که ممکن است اکثر مخاطبان شما از کتاب الکترونیکی که در ابتدا منتشر کرده بودید بسیار استقبال کرده باشند، اما ممکن است یک متن بلند برای همه مناسب نباشد. به جای این که بخشی از مخاطبان هدف خود را رها کنید، سعی کنید همان محتوا را به شکلی بازآفرینی کنید که بیشتر برای آن دسته از مشتریانی مناسب باشد که شاید در بار نخست آن را از دست داده باشند.
اجازه ندهید مشتریانتان کم شوند و به یاد داشته باشید که با رسیدن به ظرفیت کامل مخاطبان خود، به شکلی اثربخش، بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری خواهید داشت.

 

خلاصه

بازیابی محتوا راهی برای بردن حداکثر استفاده از محتوایی است که برای تولید آن زحمت بسیار کشیده اید. 4 راه ساده برای بازیابی محتوا عبارتند از:

1- تقسیم یک ایبوک به چند مقاله مجزا

2- ترکیب چند مقاله مجزا در یک ایبوک

3- تولید محتوای همیشه سبز

4- هدف قرار دادن مخاطبان جدید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =