شاخص های ارزیابی محتوا

3 شاخص مهم در ارزیابی محتوا

در یک جهان بی نقص و کامل ما محتوا را منتشر می‌کنیم و فروش به سرعت انجام خواهد شد. با این حال، این صنعت بازاریابی است و برخلاف باور عموم، ما نمی‌توانیم یک کار خارق‌العاده انجام دهیم.

اغلب اوقات وقتی ما روی دکمه انتشار کلیک می‌کنیم، قبل از اینکه نتیجه‌ای بگیریم باید مدتی صبر کنیم. بین انتشار محتوا و فروش فاصله‌ای وجود دارد و اینجاست که شاخص‌های بازاریابی زندگی کرده و شکوفا می‌شوند.
با این که بازاریابی محتوایی توانسته بارها و بارها توانایی خود را در کسب موفقیت اثبات کند اما شما چطور مطمئن می‌شوید که در راه درست قرار گرفته‌اید؟
برای تعیین عملکرد هر یک از محتواهای خود باید به خوبی با شاخص‌های اندازه گیری ای آشنا شوید که می‌توانند موفقیت یا شکست شما را نشان دهند. اگر می‌خواهید در بازاریابی محتوایی خود موفق‌تر باشید، این 3 شاخص را در نظر داشته باشید. این شاخص‌ها می‌توانند به شما اطلاعات ارزشمندی بدهند.

ترافیک

بررسی افزایش ترافیک صفحه ای که محتوا در آن قرار دارد، برای اینکه ببینید آیا محتوا آنطور که شما انتظار داشتید مورد توجه قرار گرفته یا نه، به عنوان یک شاخص مفید عمل خواهد کرد. با اینکه نباید ترافیک را به تنهایی به عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت در تلاش‌های بازاریابی محتوایی‌تان در نظر بگیرید، اما می‌تواند ارزش آن محتوا برای مخاطب را به خوبی نشان دهد. اگر متوجه شدید که این محتوی به اندازه کافی جالب نیست که یک جریان ثابت ترافیک به وب سایت شما ایجاد کند ، احتمالاً وقت آن رسیده تا در موضوع یا نحوه ارائه محتوا تجدیدنظر کنید.

چگونه ترافیک را اندازه گیری کنیم:
اگر شما محتوای خود را به طور مستقیم در وب سایتتان منتشر می‌کنید، اندازه گیری ترافیک آسان است. تعداد زیادی ابزار رایگان و پرداختی وجود دارند که برای استخراج این نوع اطلاعات به کار می‌روند. به عنوان مثال، آنالیزگر گوگل یک ابزار گزارش گیری است که شما را قادر می‌سازد تا میزان بازدید صفحات و ترافیک مربوطه را آنالیز کنید. شما متوجه خواهید شد که چیزهایی مانند رتبه آن مطلب در صفحه نتایج جستجو، زمان بندی و نحوه ارائه مطلب همگی نقشی کلیدی در ترافیک دریافتی شما بازی می‌کنند. اگر به نظر می‌رسد مقدار این موارد کمی کم است ، مطمئن شوید که محتوی شما نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای مخاطبان سایت هم بهینه شده باشد. توجه داشته باشید که گاهی تنظیمات کوچک می‌توانند تاثیرات بزرگی روی ترافیک سایت داشته باشند.

 

 

مطمئن شوید که محتوی شما نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای مخاطبان سایت هم بهینه شده باشد

 

مشارکت و تعامل

با این که اندازه گیری مقدار ترافیک به شما کمک می‌کند تا بدانید چند نفر محتوای شما را خوانده‌اند، اما آن اعداد نشان دهنده مشارکت آن‌ها نیست.
خواندن، نظر دادن و اشتراک گذاری یک پست یک چیز است، و دیدن آن صفحه و نتیجه گیری کردن که آن مطلب بدرد شما نمی‌خورد چیز دیگر. تعداد توییت ها، ریتوییت ها، اشتراک گذاری‌ها و لایک های یک محتوا چیزهای زیادی را در مورد میزان استقبال مخاطبتان از سایت نشان می‌دهد. درنتیجه بازاریابان می‌توانند دریابند که چه نوع از محتوا و کدام کانال موفق تر است و علت آن چیست. سپس می‌توانند روی آنچه بهترین بازدهی را دارد تمرکز کنند.

 

چگونه مشارکت و تعامل را اندازه گیری کنیم:
با نگاهی به دکمه‌های اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به سرعت فهمید میزان مشارکت اجتماعی در یک پست در وبلاگ چه اندازه است. اگر شما به دنبال میزان مشارکت در سایت هستید، نظرات داده شده برای پست‌ها شاخص‌های معتبری از مشارکت‌اند، زیرا نشان می‌دهند که بازدید کننده‌های سایت محتوا را به اندازه کافی خوانده‌اند که بتوانند نظر بدهند و یا سؤال بپرسند. عواملی مانند نرخ برگشت (Bounce Rate) و مدت زمان ماندن در سایت نیز در تعیین میزان و کیفیت مشارکتی که یک محتوا ایجاد می‌کند نقش کلیدی دارد.

تبدیل

احتمالاً مهم‌ترین نتیجهٔ تلاش‌های بازاریابی محتوایی شما تعداد و کیفیت تبدیل‌هایی است که از آن‌ها نتیجه می‌شود.
تبدیل علاقمندان به مشتری یعنی کسب سود و بالا رفتن بازده سرمایه گذاری ، از این رو، هرچه یک کمپین تبدیلات بیشتری را تولید کند، در واقع ارزش بیشتری را تولید کرده است.
اگر محتوی شما شامل یک دعوت به اقدام باشد، تبدیلات نشان می‌دهند که بازدید کننده سایت متوجه شده که از او انتظار می‌رود چه اقدامی انجام دهد و اینکه به اندازه کافی به پیشنهاد شما علاقه‌مند بوده که آن اقدام را انجام دهد.
92 درصد از شرکت‌هایی که چند بار در روز در وبلاگ خود مطلب منتشر می‌کنند توانسته‌اند از این طریق یک مشتری جذب کنند. این نشان می‌دهد که بازاریابی محتوایی قادر به افزایش نرخ تبدیل است.

چگونه تبدیل را اندازه گیری کنیم:
هنگام اندازه گیری میزان موفقیت تبدلات، سعی کنید ببینید کدام یک از منابع بیشترین نرخ تبدیل را داشته است. به عنوان مثال، آیا بازدید کنندگان بیشتر به کتاب‌های الکترونیکی تمایل نشان داده‌اند یا به وبینارها؟
به موفقیتی که از ارجاع بازدید کننده از خارج از سایت به سایت شما به دست آمده توجه کنید. این که بازدید کننده از سایت فردی دیگر آمده یا از یکی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خودتان. به این صورت می‌توانید منابعی که بیشترین تبدیل را ایجاد کرده‌اند شناسایی کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 18 =