3 اصل روانشناسی برای بالا بردن نرخ تبدیل صفحات فرود

3 اصل روانشناسی برای بالا بردن نرخ تبدیل صفحات فرود

3 اصل روانشناسی برای بالا بردن نرخ تبدیل صفحات فرود

هدف اصلی بازاریابی، پیش‌بینی و تاثیرگذاری بر نحوه تصمیم‌گیری افراد است. پس جای تعجب نیست که پشت تقریباً تمام تاکتیک‌های بازاریابی یک اصل روانشناسی قرار داشته باشد. اگرچه رفتار مشتریان در طی سال‌ها به مقدار زیاد تغییر یافته اما انگیزه‌های روانشناختی برای تحریک تصمیم به خرید هنوز همانطور باقی مانده است.

در بازاریابی کششی، ترغیب کاربران به پر کردن فرم موجود در یک صفحه فرود عامل کلیدی در هدایت آن‌ها به پایین قیف فروش است و اگر صفحه فرود نتواند به طور مناسب توجه افراد را جلب کند، احتمال تبدیل آن‌ها به علاقمند کمتر است.
درک عوامل روانشناسی مؤثر بر تصمیم افراد برای پر کردن فرم موجود در صفحه فرود، این توانایی را به شما می‌دهد تا به طور موثری نرخ تبدیل صفحات فرود را بالا ببرید. اگر می‌خواهید نرخ تبدیل بیشتری داشته باشید، سعی کنید که این اصول روانشناختی را در صفحات فرود خود به کار بگیرید:

1) اصل لذت-درد

این طبیعت انسان است که به دنبال لذت بوده و از درد اجتناب کند. این ویژگی ذاتی عامل تحریک کننده اکثر انگیزه‌های ما است که به شدت بر نحوه تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند. هنگامی که ما در شرایط تداعی کننده یک عامل درد قرار می‌گیریم، به دنبال رفع آن درد و جایگزین کردن آن با یک منبع لذت خواهیم بود.
این اصل امروزه به عنوان یک ابزار مفید برای بازاریابان شناخته شده که از آن استفاده می‌کنند تا مصرف کننده را متقاعد کنند که تمامی مشکلاتشان توسط محصول یا خدمت ارائه شده آن‌ها برطرف می‌شود.

چگونگی به کار بردن اصل لذت-درد در صفحه فرود:

به طور مستقیم به عامل دردی که شخصیت مجازی (Persona) شما را آزار می‌دهد اشاره کنید و راه حلی برای رفع سریع آن ارائه دهید.
از ضمیر دوم شخص(به عنوان مثال، تو، مال تو) استفاده کنید تا خواننده احساس کند که شما دارید مستقیماً با او صحبت می‌کنید. درواقع با این کار به آن‌ها می‌گویید که شما از مشکل آن‌ها آگاه هستید و به حل آن مشکل اهمیت می‌دهید.
یادآوری نقاط درد افراد آن‌ها را به عمل کردن تحریک می‌کند و احتمال پذیرفتن پیشنهاد شما را بالا می‌برد.

2) اثر تایید اجتماعی

آیا تا به حال هیچ تعجب کرده‌اید که چگونه گرایش‌ها و روندها آغاز می‌شوند و چرا ما به سمت بخش «پرفروش‌ترین‌ها»ی یک کتاب فروشی می‌رویم؟
این تماماً به خاطر اثر تأیید اجتماعی است.
اثر تأیید اجتماعی نشان می‌دهد که ما تمایل زیادی به پیروی از اطرافیان خود و تکیه کردن بر نظرات و عادات آن‌ها برای کنترل اعمال خود داریم. در سال‌های اخیر همگام با رشد رسانه‌های اجتماعی و وب سایت‌های منعکس کننده نظرات خوانندگان، ما هنگام گرفتن تصمیم خرید بیشتر به نظرات کاربران اعتماد می‌کنیم. به عنوان مثال، پیش از خرید کالا سایت «دیجی کالا» را بررسی کرده و یا برای پیدا کردن جایی برای خوردن غذا به سایت فیدیلیو اعتماد می‌کنیم. تبلیغات دهان به دهان مدت زیادی رایج بوده است اما در جهان پر از ارتباطات ما اثر تأیید اجتماعی از هر زمانی قدرتمند تر است.

چگونگی به کارگیری تأیید اجتماعی در صفحه فرود:

شما می‌توانید این اصل را در صفحه فرود خود به کار بگیرید. این را برای بازدید کننده خود روشن کنید که دیگر افراد از پیشنهادات شما استفاده کرده و لذت می‌برند. یکی از راه‌های مؤثر برای انجام این کار استفاده از رضایت نامه‌های مشتری‌ها در صفحه فرودتان است. نقل قولی مختصر و پرمعنی از مشتری‌های خشنود راهی مناسب برای بالا بردن اعتبار ادعاهایتان است. شما می‌توانید به راحتی مزایای پیشنهاد خود را توضیح دهید اما اگر شخص دیگری از محصول شما تعریف کند، چون این تعریف از طرف فردی خارج از شرکت است، قابل اعتماد تر و بی طرفانه تر به نظر می‌رسد.

راه دیگری که با آن می‌توانید تأیید اجتماعی را در صفحه فرودتان نشان دهید، نمایش اعداد و ارقام حقیقی است که محبوبیت محتوای شما را نشان می‌دهد. شما می‌توانید این کار را با نشان دادن تعداد مشترکان وبلاگتان یا تعداد افرادی که محتوی شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند نشان دهید. با نشان دادن تعداد افرادی که در محتوای شما به صورت فعال مشارکت دارند، مخاطبان خود را به پیروی از راه همتایانشان ترغیب کنید. بعنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید:

 

تأیید اجتماعی

3) زیان گریزی

آیا از ضرر و زیان تنفر دارید؟ شکی در آن نیست
اصل زیان گریزی می‌گوید که ما زمانی که یک ضرر را پیش بینی می‌کنیم بیشتر تمایل به خطر کردن داریم تا زمانی که قرار است چیزی را به دست بیاوریم. به عبارت دیگر، ترس از دست دادن چیزی- یک کالا، پیشنهاد، پول، محتوا- ما را بیشتر از فکر به دست آوردن همان چیز تحریک می‌کند.

چگونگی به کارگیری زیان گریزی در صفحه فرود:

جهت آنکه به خوانندگان خود نشان دهید که برای شرکت در رویداد بخصوصی زمان کمی باقی مانده است، از یک شمارش گر معکوس برای نشان دادن نزدیک شدن زمان شروع آن رویداد استفاده کنید. این کار به مخاطب شما یک حس فوریت می‌دهد و احتمال پذیرفتن پیشنهاد شما را بالا می‌برد. این کار می‌تواند برای کتاب‌های الکترونیکی یا دمو هایی به کار برده شود که برای مدت زمان محدودی به رایگان ارائه می‌شوند. به تصویر زیر توجه کنید:

 

زیان گریزی

 

راه دیگری که بدان وسیله زیان گریزی به صفحه فرود شما کمک می‌کند ارائه کمی از محتوایتان به صورت رایگان است. این کار به افراد امکان می‌دهد بی آنکه مجبور باشند خطر از دست دادن حتی یک ریال را بپذیرند مقداری از محتوی شما را که بدان علاقمند شده‌اند امتحان کنند.

معمولاً وقتی آن‌ها دموی یا بخش رایگان خود را گرفتند، ترس از دست دادن بقیه محتوا آن‌ها را به خرید تحریک می‌کند.

خلاصه

به کارگیری این اصول در صفحات فرودتان یک عامل کلیدی در بالا بردن نرخ تبدیل است. توجه به نقاط درد، ترکیب تأیید اجتماعی و به کارگیری حس فوریت در صفحهٔ فرودتان از نظر روانشناسی روی بازدید کنندگان شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند با موفقیت نحوه پاسخ آن‌ها به پیشنهاد شما را تغییر دهد. اما به کارگیری اصول روانشناسی به صفحات فرود محدود نمی‌شود. روانشناسی می‌تواند به شما کمک کند تا درک بیشتری از خریدارتان داشته باشید و این می‌تواند به موفقیت شما در تمامی زمینه‌های بازاریابی کششی کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =