12 اشتباه رایج در وبلاگنویسی

12 اشتباه رایج در وبلاگ نویسی که اکثر وبلاگ نویسان مبتدی مرتکب می‌شوند

گاهی اوقات زمانی که به مردم می‌گویم که برای امرار معاش وبلاگ نویسی می‌کنم، چشمانشان را می‌چرخانند و می‌گویند «اینکه کاری ندارد! یعنی فقط بابت اینکه تمام روز پای اینترنت می‌نشینی و می‌نویسی یک چک پول دریافت می‌کنی، حتی یک بچه هم می‌تواند این کار را انجام دهد!»

درواقع اینجاست که من چشمانم را می‌چرخانم. می‌بینید، مردم خیلی سریع وبلاگ نویسی را به عنوان یک شغل غیر فکری تلقی می‌کنند. اما زمانی که واقعاً می‌نشینند تا چند پست اول وبلاگشان را بنویسند، با خودشان می‌گویند که: این کار خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردم. آنها هم  مثل هر شخص دیگری که یک کار جدید را آغاز می‌کند، خیلی چیزها را خراب می‌کنند.

مشکلی نیست. این اتفاقی است که تقریباً برای هر وبلاگ نویس تازه کاری اتفاق می‌افتد. خوشبختانه به سادگی می‌شود از برخورد با این موانع جلوگیری کرد؛ البته به شرطی که بدانید کی و کجا سر راهتان قرار می‌گیرند.

پس ای همه شما وبلاگ نویسان تازه کاری که آن بیرون هستید و می خواهید خیلی زود سرعتتان را افزایش دهید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در ادامه 12 اشتباه رایجی که اکثر وبلاگ نویسان تازه کار مرتکب می‌شوند  و چند نکته برای جلوگیری از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

12 اشتباه رایج در وبلاگ نویسی

اشتباه 1: صرفاً خود ایده را در نظر می‌گیرید

زمانی که وبلاگ نویسی را شروع می‌کنید، ایده‌های مختلفی در زمان‌های متفاوت به ذهن شما خطور می‌کند – در حمام، هنگام دویدن، یا زمانی که با تلفن با مادرتان صحبت می‌کنید. با اینکه ممکن است این ایده‌ها به صورت تصادفی در لحظات مختلفی به ذهن شما خطور کنند، اما این ایده‌ها هرگز نباید خودشان تصادفی باشند. اینکه یک ایده در کل ایده خوبی است به این معنا نیست که حتماً می‌تواند ایده خوبی برای شرکت شما باشد.

راهکار: تمامی پست‌های وبلاگ شما باید در راستای اهداف بزرگ‌تر شرکت باشد

شما به این دلیل وبلاگ نویسی می‌کنید که کسب و کار خود را گسترش دهید، پس ایده‌های پشت تمامی پست‌های وبلاگ شما باید در راستای کمک به رشد و شکوفایی این اهداف باشد. آن‌ها باید ارتباطی طبیعی با موضوعات موجود در صنعت شما داشته باشند و سؤالات و مسائل به خصوصی را که چشم‌اندازهای شما در بر دارند، مشخص کنند.

در شناسایی این اهداف و چگونگی مشخص کردن آن‌ها نیاز به کمک دارید؟ درباره اهداف بزرگ‌تر شرکت با مدیر خود صحبت کنید. سپس یک قرار ملاقات با یکی از اعضای تیم فروش بگذارید تا سوالاتی را بشنوید که اکثراً از آن‌ها می پرسند. بعد از این دو جلسه شما باید بدانید که به چه اهدافی باید برسید و برای رسیدن به آن‌ها هم باید چند ایده در سر داشته باشید.

 

اشتباه 2: نوشته‌های شما بسیار خشک و بی‌روح است

نوشتن یک پست وبلاگ بسیار متفاوت‌تر از نوشتن یک پروژه پایان ترم است. اما زمانی که وبلاگ نویسان برای اولین بار شروع به انجام این کار می‌کنند، معمولاً فقط در گزینه دوم کمی تجربه دارند. مشکل کجاست؟ سبک نوشتن یک پروژه پایان ترم آن سبکی نیست که مردم از خواندن آن لذت ببرند.

بیایید صادق باشیم: این‌طور نیست که هرکس پست شما را ببینند حتماً کل آن را خواهد خواند. اگر می‌خواهید افراد را علاقمند به خواندن آن نگه دارید، باید با رعایت یک سبک نوشتاری که به سادگی قابل خواندن باشد آن‌ها را وادار کنید تا به خواندن ادامه دهند.

راهکار: همانطور که صحبت می‌کنید، بنویسید

هیچ مشکلی نیست که سبک نوشته‌هایتان به شکل محاوره‌ای باشد – درواقع، ما این کار را تشویق هم می‌کنیم. هرچه نوشته شما دست‌یافتنی‌تر باشد، مردم بیشتری از خواندن آن لذت خواهند برد. مردم می‌خواهند احساس کنند که با افراد واقعی کار می‌کنند؛ نه با یک سری روبات.

پس راحت‌تر بنویسید. از عبارات مخفف استفاده کنید. از گیر و دار اصطلاحات مخصوص به یک صنف خلاص شوید و تخصصی ننویسید. با کلمات بازی کنید. مردم واقعی اینگونه صحبت می‌کنند – و مردم واقعی نیز دوست دارند نوشته‌های این‌چنینی را مطالعه کنند.

 

اشتباه

اشتباه 3: فکر می‌کنید مردم به عنوان یک نویسنده به شما اهمیت می‌دهند

به خودت نگیر، بهت برنخوره، شخصیش نکن

این یک حقیقت است و حقیقت تلخ است: زمانی که افراد اولین بار شروع به وبلاگ نویسی می‌کنند، فکر می‌کنند مخاطب آن‌ها ذاتاً قرار است نسبت به علایق و داستان‌های آن‌ها علاقمند باشد و علاقمند باقی بماند… اما مسئله این نیست. این مسئله را شخصی نکنید و به خود نگیرید – مسئله این است که زمانی که شما مبتدی هستید، هیچکس به شما و تجربیات شما علاقمند نیست. مردم بیشتر به این مسئله اهمیت می‌دهند که شما چه چیز جدیدی را می‌توانید به آن‌ها آموزش دهید.

راهکار: به جای حرف زدن درباره شخصیت خود، آن را نشان دهید

اگرچه مردم واقعاً برایشان اهمیتی ندارد که این شما هستید که پست می‌گذارید یا خیر، اما شما می‌توانید بخش‌هایی از ویژگی‌های شخصیتی خود را در نوشته‌هایتان به کار ببرید تا افراد احساس راحتی بیشتری با شما داشته باشند. اینکه چگونه این کار را بکنید کاملاً به خود شما بستگی دارد. برخی افراد دوست دارند جک بگویند، برخی دوست دارند به فرهنگ عامیانه مردم ارجاعاتی بزنند و برخی دیگر نیز یک شیوه توصیف شفاف و زنده دارند.

برای ارتباط برقرار کردن بین خوانندگان و موضوعی که درباره آن می‌نویسید به دنبال راهی باشید و در همین حین شخصیت خود را در نوشته‌هایتان ترکیب کنید– سپس به زبان اول شخص بنویسید گویی انگار با آن‌ها به صورت شخصی در حال وقت گذرانی هستید و درباره یک موضوع با آن‌ها چت می‌کنید. لحن خود را شخصی، دست یافتنی و لذت بخش کنید؛ طوری که انگار یک مکالمه رو در رو با آن‌ها انجام می‌دهید.

 

اشتباه 4: موضوعات شما خیلی گسترده (کلی) است

زمانی که مردم شروع به وبلاگ نویسی می‌کنند، عموماً دوست دارند درباره موضوعات بزرگی همچون موضوعات ذیل بنویسند:

  • چگونه به بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی بپردازیم
  • بهترین سبک کسب و کار
  • چگونه از اینترنت پول در بیاوریم

چنین موضوعاتی بسیار گسترده هستند. چراکه جزئیات زیاد و نکات ریز و دقیقی درون آن‌ها وجود دارد و پاسخ درست دادن به آن‌ها کار واقعاً دشواری است. به علاوه، موضوعات خاص‌تر افراد کمتری را جذب می‌کنند، یعنی مخاطبان متمرکزتر، که باعث می‌شود کیفیت کارتان بالاتر برود و همین عامل موجب برتری شما نسبت به دیگران و جذب مشتریان بیشتر می‌گردد.

بدین ترتیب برای به دست آوردن بیشترین منافع کوتاه مدت و بلند مدت از وبلاگ نویسی لازم است تا یک شیوه خاص‌تر و دقیق‌تر را پیش بگیرید.

راهکار: عنوان‌های کاری خیلی خاص تری خلق کنید

خلق موضوعات واقعاً بخصوص برای آنکه اولین پست‌هایتان را به بهترین نحو ممکن بنویسید بسیار مهم و ضروری است.

عنوان کاری مرحله آخر نیست – این تنها یک راهکار ملموس است که با استفاده از آن می‌توانید سبک نوشتار خود را دنبال کرده و آن را ارزیابی کنید. زمانی که این دو مسئله را رعایت کردید، نوشتن پست‌های وبلاگ برایتان به مراتب ساده‌تر می‌گردد.

 

اشتباه 5: نوشته شما تنها مجموعه ای از افکار پشت سر هم  است

گاهی اوقات زمانی که یک ایده بزرگ به سرم می‌زند، شگفت زده می‌شوم، واقعاً وسوسه می‌شوم که فقط سرجایم بنشینم و بگذارم موج آن از درون من به بیرون جریان یابد. اما آنچه که معمولاً به دست میاورم یک پست وبلاگ با کیفیت کمتر از متوسط است.

چرا؟ سبک نوشتن جریان فکری واقعاً سبک مناسبی برای وبلاگ نویسی نیست. اکثر مردم قرار نیست پست‌های وبلاگ شما را بخوانند، بلکه آن‌ها را مرور (اسکن) می‌کنند، پس لازم است تا پست‌هایتان به خوبی برای آن وضعیت سازمان‌دهی شده باشد.

راهکار: یک طرح کلی ایجاد کنید و از یک نوع پست مشخص و میان تیترها استفاده کنید

اولین کاری که باید انجام دهید آن است که انتخاب کنید چه نوع پست وبلاگی قرار است بنویسید. آیا یک پست «چطور و چگونه» است؟ یک پست مبتنی بر لیست است؟ یک پست از متون گلچین شده است؟ یک ارائه اسلاید است؟

طراحی یک طرح کلی تفاوت بزرگی در کار شما ایجاد می‌کند. اگر واقعاً برای سازمان‌دهی افکارتان از صمیم دل وقت بگذارید و یک جریان منطقی در پست خود ایجاد کنید، بقیه کارها به ترتیب ساده خواهند شد – از آن به بعد صرفاً فقط جاهای خالی را پر می‌کنید.

نکته

برای طراحی یک طرح کلی در یک پست وبلاگ، ابتدا لیستی از مهم‌ترین نکاتی که می‌خواهید خوانندگان شما پس از خواندن پست شما به یاد داشته باشند بنویسید. سپس طوری مطلب خود را تقسیم بندی کنید که این نکات عنوان آن قسمت‌ها باشند.

زمانی که بعد از هر چند پاراگراف یک میان تیتر قرار دهید، خواندن پست‌های شما ساده‌تر و لذت بخش تر می شود. ( و به علاوه تیترهایی که شامل کلیدواژه باشند برای سئو بسیار مناسب‌اند.) زمانی که شروع به نوشتن می‌کنید، تنها کاری که باید بکنید پر کردن این بخش‌ها است.

 

 

 

اشتباه 6: از داده‌هایی که دارید به عنوان مدرک استفاده نمی‌کنید

بیایید تصور کنیم من مشغول نوشتن یک پست درباره این مسئله هستم که چرا کسب و کارها باید استفاده از اینستاگرام را برای بازاریابی در نظر داشته باشند. زمانی که استدلال می‌کنم، کدام یک از این دو مورد قانع‌کننده‌تر هستند؟

  • به نظر می‌رسد امروزه مردم بیشتری از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • میزان استفاده از اینستاگرام در یک مقایسه کلی نسبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده آمریکا با سرعت بسیار بیشتری رو به افزایش است. امسال اینستاگرام، در مقایسه با رشد1% کل بخش شبکه اجتماعی، به یک رشد 15.1% دست خواهد یافت.

قطعاً گزینه دوم قانع‌کننده‌تر است. زمانی که استدلال‌ها و ادعاها ریشه در داده‌ها و تحقیقات داشته باشند بسیار متقاعدکننده‌تر خواهند بود. به عنوان بازاریاب کافی نیست فقط مردم را قانع کنیم که درباره یک مسئله با ما موافق باشند – ما باید آن‌ها را قانع کنیم تا اقدامی انجام دهند. محتوای داده‌محور به گونه‌ای توجه مردم را جلب می‌کند که هیچ استدلال به ظاهر جذابی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

راهکار: از تحقیقات و داده‌ها به منظور پشتیبانی از ادعاهای مطرح شده در پست‌هایتان استفاده کنید

در هر داستان خوبی، یک  ادعای اصلی، اثبات کردن و سپس پایان دادن با یک نکته کلیدی برای مخاطبان وجود خواهد داشت. شما می‌توانید با استفاده از داده‌ها در پست‌های وبلاگ خود نظری را مطرح کنید و نشان دهید که چرا این مسئله به خوانندگان شما مربوط است، یا از این داده‌ها به عنوان سندی برای حرفتان استفاده کنید.

برخی از بهترین مکان‌ها برای یافتن داده‌های متقاعدکننده شامل موارد زیر است:

  • HubSpot Research
  • Pew Research Center
  • MarketingSherpa
  • HubSpot’s State of Inbound report

 

اشتباه 7: محتوای شما به سرقت ادبی بسیار نزدیک است

سرقت ادبی در دوران مدرسه جواب نمی‌داد، و در وبلاگ شرکت شما نیز قطعاً جواب نمی‌دهد. اما به دلایلی، بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی فکر می‌کنند می‌توانند با استفاده از تکنیک قدیمی کپی-پیست از این مسئله قسر در بروند.

این‌طور نیست. ویراستاران و خوانندگان معمولاً می‌توانند بفهمند که چیزی از جای دیگری کپی شده است یا خیر. ناگهان لحن شما دیگر شبیه لحن خودتان به نظر نمی‌رسد، یا شاید چند واژه در آن متن وجود داشته باشد که به درستی استفاده نشده باشند. این‌ها همه یک چیز را بیان می‌کنند!

به علاوه، اگر به هنگام دزدیدن محتوای فرد دیگری مچ شما را بگیرند، سایت شما توسط گوگل جریمه می‌شود – که می‌تواند ضربه بزرگی به رشد طبیعی وبلاگ شرکت شما وارد کند.

راهکار: یاد بگیرید چطور از دیگران نقل قول کنید

در عوض، چند دقیقه وقت بگذارید تا یاد بگیرید چگونه باید محتوای اطلاعاتی دیگر افراد را در پست‌های وبلاگ خود ذکر کنید. این یک کار فوق پیچیده نیست، اما زمانی که برای اولین بار می‌خواهید شروع کنید یک مسئله ضروری برای یادگیری است.

 

نوشته خود را ویرایش کنید

اشتباه 8: زمانی که نوشتنتان تمام شد، فکر می‌کنید همه چیز تمام شده است

اکثر مردم اشتباه ویرایش نکردن نوشته‌هایشان را مرتکب می‌شوند. زمانی که آن را می‌نوشتند برایشان بسیار روان به نظر می‌رسید و فکر می‌کردند ارزش خواندن بسیار بالایی دارد… درست است؟

خیر – این نوشته هنوز هم به ویرایش نیاز دارد؛ و حتی شاید بخش زیادی از آن نیاز به این کار داشته باشد.

راهکار: 30 دقیقه برای ویرایش اثر خود وقت بگذارید

همه باید نوشته‌های خود را ویرایش کنند – حتی باتجربه‌ترین نویسندگان. اکثر وقت‌ها، اولین پیش‌نویس‌های ما عالی از آب در نمی‌آیند. پس هر اندازه که لارم است برای پست خود وقت بگذارید تا شکل درستی به آن بدهید. اشتباهات تایپی، جملات غلط و مشکلات مربوط به حروف اختصاری و ضمایر را برطرف کنید. مطمئن شوید که داستان شما درست همچون نمای کلی آن سلیس و روان است.

 

اشتباه 9: سعی می‌کنید همه پست‌هایتان کامل باشند

اصلاً دلم نمی‌خواهد این را به شما بگویم، اما پست وبلاگ شما هرگز قرار نیست کامل باشد. هرگز!

همیشه کارهای بیشتری وجود خواهند داشت که بتوانید برای بهتر شدن پست‌های وبلاگتان انجام دهید. عکس‌های بیشتر. جمله‌بندی بهتر. جک‌های بامزه‌تر. بهترین نویسندگانی که من می‌شناسم، می‌دانند کی باید این وسواس را کنار بگذارند و روی دکمه «انتشار» کلیک کنند.

راهکار: در یک نقطه معین، فقط پست خود را ارسال کنید

نقطه‌ای وجود دارد که در آن هرچه بیشتر به «کامل» نزدیک شوید بازده کارتان کمتر می‌شود و اگر این وقت را در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنید بازده بیشتری خواهد داشت. شما هرگز قرار نیست واقعاً به «کامل» برسید. پس در همین حین که نمی‌خواهید یک پست را با اشتباهات و مشکلات دستوری واقعی ارسال کنید، بدانید اگر یک اشتباه تایپی در پست شما وجود داشته باشد دنیا به آخر نمی‌رسد. درواقع به احتمال زیاد هیچ یک از این‌ها روی تعداد بازدیدهایی که قرار است این پست جذب کند اثری نخواهد داشت.

به علاوه، اگر شما (یا خوانندگان شما) آن خطا را بیابید، تنها کاری که باید بکنید این است که پست خود را به روز کنید. کار چندان دشواری نیست. پس یکبار و برای همیشه خود را از شر این وسواس خلاص کنید – «کامل بودن» دشمن «انجام دادن» است.

 

اشتباه 10: به صورت پیوسته پست نمی‌گذارید

احتمالاً تا کنون شنیده‌اید که هر زمان که پست می‌گذارید، ترافیک بیشتری به سوی وبسایت شما روانه می‌شود – و با این پست‌هایتان برتری و مشترکین بیشتری را به دست خواهید آورد. اما همانطور که حجم محتوا مهم است، مهم‌تر از آن این است که زمانی که یک وبلاگ را شروع می‌کنید به صورت پیوسته پست بگذارید. اگر در یک هفته پنج پست بگذارید و بعد در چند هفته دیگر فقط یک یا دو پست بگذارید، ایجاد یک عادت دائم برایتان سخت خواهد شد. و این ناهماهنگی واقعاً می‌تواند مشترکین شما را گیج کند.

شرکت‌هایی که متعهد می‌شوند محتوای با کیفیت را به طور منظم روی وبلاگ‌هایشان قرار بدهند بیشترین پاداش را به شکل ترافیک و برتری وبسایت‌شان به دست می‌آورند – و این نتایج در گذر زمان منجر به درآمدزایی خواهند شد.

برای کمک به ایجاد این تداوم به یک استراتژی و برنامه‌ریزی ملموس‌تر نیاز خواهید داشت.

راهکار: از یک تقویم نشر استفاده کنید

از یک تقویم نشر استفاده کنید تا عادت کنید به تدریج پیشاپیش برای پست‌های وبلاگ خود برنامه‌ریزی کنید، به طور منظم پست بفرستید و حتی اگر هفته شلوغی در پیش داشتید، پست‌هایتان را از قبل نوشته و برای آن‌ها زمان ارسال تعیین کنید.

 

اشتباه 11: تمرکزتان را روی تحلیل ترافیک لحظه‌ای خود می‌گذارید

هم وبلاگ‌نویسان مبتدی و هم حرفه‌ای مرتکب این اشتباه وبلاگ‌نویسی می‌شوند. اگر تجزیه و تحلیل خود را روی ترافیک لحظه‌ای متمرکز کنید (ترافیک ناشی از مشترکین ایمیل ، خوراک RSS و به اشتراک‌گذاری‌های شبکه‌های اجتماعی)، اثبات ارزش پایدار وبلاگتان برایتان دشوار خواهد بود. بالاخره نیمه عمر چنین منابعی بسیار کوتاه است – معمولاً یک یا دو روز بیشتر نیست.

بسیاری از بازاریابانی که فقط به دنبال شروع وبلاگ‌های کاری‌شان هستند زمانی که می‌بینند پست‌های وبلاگشان بعد از چند روز هیچ ترافیک جدیدی را به وجود نمی‌آورد، ناامید می‌شوند. فکر می‌کنند وبلاگشان رو به سقوط است و در نهایت پیش از موعد مقرر آن را به حال خود رها می‌کنند.

راهکار: بر روی پتانسیل جمع ترافیک عادی تمرکز کنید

به جای متمرکز شدن روی تنزل ناگهانی ترافیک کوتاه مدت، بر روی پتانسیل جمع شدن ترافیک عادی وبلاگ خود تمرکز کنید. با گذر زمان، البته با فرض گذشتن زمان کافی، ترافیک روز سوم به بعد یک پست کم کم آن جهش ترافیک روز اول و دوم را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. این مسئله به دلیل یافته شدن آن پست در صفحات نتیجه موتورهای جستجو هنگام جستجوی طبیعی افراد است. فقط باید کمی به آن زمان بدهید.

برای کمک به هدایت این ترافیک بلند مدت، مطمئن شوید پست‌هایی که می‌نویسید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با یکدیگر ارتباطی بادوام داشته باشند. این پست‌ها را پست‌های «همیشه سبز» می‌گویند: آن‌ها همه ساله بدون کوچک‌ترین هزینه و نگهداری، با کیفیت، ارزشمند و مرتبط خواهند بود.

هرچه محتوای همیشه سبز بیشتری بنویسید در گذر زمان تبدیل به یک منبع موثق برای جستجوی افراد می‌شوید و در نهایت آن پست‌ها مسئولیت درصد زیادی از ترافیک وبلاگ شما را به عهده خواهند داشت. این‌ها همه با یک تغییر کوچک در چشم‌انداز شما از ترافیک روزانه به سمت ترافیک تجمعی آغاز خواهد شد و بدین ترتیب می‌توانید شیوه نگاه کردن به وبلاگتان و بازدهی سرمایه آن را به طور کلی بازسازی کنید.

 

اشتباه 12: مشترک جدید جذب نمی کنید

زمانی که وبلاگ نویسی را آغاز کردید، به سادگی فراموش می‌کنید که قرار نیست با وبلاگ نویسی فقط بینندگان جدیدی را به سمت وبلاگ خود بیاورید. یکی از بزرگ‌ترین مزایای وبلاگ‌نویسی این است که به شما کمک می‌کند تا پیوسته لیست ایمیل مشترکین خود را که می‌توانید محتوای جدیدتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید افزایش دهید. هر بار که یک پست جدید ارسال می‌کنید، مشترکین شما آن موج ترافیک اولیه را برایتان به ارمغان خواهند آورد – که به نوبه خود آن پست‌ها را به سمت موفقیت بلند مدت سوق خواهد داد.

کلید رسیدن به نتایج کاری قابل توجه، ترافیک، برتری و در نهایت مشتریان، همه و همه افزایش مشترکین است.

راهکار: یک دعوت به اقدام در وبلاگ خود درج کنید و یک ارسال ایمیل را بر روی آن تنظیم کنید

ابتدا از ابزار بازاریابی ایمیلی خود به منظور ارسال یک ایمیل خوشامدگویی به مشترکین جدید استفاده کنید، همچنین ایمیلی را تنظیم کنید تا به طور منظم جدیدترین پست‌های وبلاگ شما را به اطلاع آن‌ها برساند.

سپس یک دعوت به اقدام برای بخش اشتراک به وبلاگ خود اضافه کنید (می‌تواند هرجایی، مثلاً پایین وبسایت شما، قرار بگیرد) تا بدین ترتیب مشترک شدن در وبلاگ را برای مردم آسان کند. این دعوت به اقدام‌ها باید ساده باشند، یک فیلد خالی جهت نوشتن ایمیل به منظور دریافت ایمیل داشته باشند و در بخش بالایی صفحه وبسایت شما قرار بگیرند. در مورد این که این دعوت به اقدام‌ها را کجا قرار بدهیم، ما عموماً دعوت به اقدام‌های وبلاگ خود را در انتهای هر پست درج می‌کنیم یا آن را به شکل یک پیام در وسط صفحه به وبلاگ خود اضافه می‌کنیم.

همچنین می‌توانید یک صفحه فرود اختصاصی برای مشترکین ایجاد نمایید و با استفاده از دیگر کانال‌ها همچون شبکه‌های اجتماعی، دیگر صفحات موجود در وبسایت خود، تبلیغات کلیکی و یا ایمیل، افراد را به سمت آن هدایت کنید.

اگر این لیست را خوانده‌اید و حالا با خود فکر می‌کنید «خجالت آوره… من تقریباً تک تک این اشتباهات رو مرتکب شدم» اصلاً نگران نباشید. به یاد داشته باشید: من به یک دلیلی برای توصیف این اشتباهات از واژه «رایج» استفاده کردم. هرچه بیشتر وبلاگ‌نویسی کنید، در این کار بهتر خواهید شد – و مزایای حاصل از آن را به شکل ترافیک بیشتر و برتری نسبت به دیگران به دست خواهید آورد.

امیدواریم از این لیست از اشتباهات به عنوان سوختی برای سرعت بخشیدن به ارتقای وبلاگ‌نویسی خود استفاده کنید. در نهایت، مزایای نگه داشتن یک وبلاگ تجاری سالم قطعاً ارزش زمان و تلاشی که برای آن می‌کنید را خواهد داشت.

 

چکیده مطلب

12 اشتباه رایج در وبلاگ نویسی
اشتباه 1: صرفاً خود ایده را در نظر می‌گیرید
اشتباه 2: نوشته‌های شما بسیار خشک و بی‌روح است
اشتباه 3: فکر می‌کنید مردم به عنوان یک نویسنده به شما اهمیت می‌دهند
اشتباه 4: موضوعات شما خیلی گسترده (کلی) است
اشتباه 5: نوشته شما تنها مجموعه ای از افکار پشت سر هم است
اشتباه 6: از داده‌هایی که دارید به عنوان مدرک استفاده نمی‌کنید
اشتباه 7: محتوای شما به سرقت ادبی بسیار نزدیک است
اشتباه 8: زمانی که نوشتنتان تمام شد، فکر می‌کنید همه چیز تمام شده است
اشتباه 9: سعی می‌کنید همه پست‌هایتان کامل باشند
اشتباه 10: به صورت پیوسته پست نمی‌گذارید
اشتباه 11: تمرکزتان را روی تحلیل ترافیک لحظه‌ای خود می‌گذارید
اشتباه 12: مشترک جدید جذب نمی کنید

Source: hubspot

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =