پیشنهاد فروش منحصربفرد

چگونه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) بنویسیم

یک پیشنهاد فروش منحصر بفرد چیست؟
یک پیشنهاد فروش منحصر بفرد یکی از بخش های اساسی یک کمپین بازاریابی منسجم است. به زبان ساده، یک پیشنهاد فروش منحصر بفرد خلاصه ای از چیزهایی است که کسب و کار شما را برای بازار هدفتان با ارزش و منحصر بفرد می سازد. USP به این سؤال پاسخ می دهد: کسب و کار شما چگونه بهتر از هر کسب و کار دیگری به مشتریان شما منفعت می رساند؟

یک پیشنهاد فروش منحصر بفرد می تواند مدل کسب و کار شما را بسیار شفاف سازد. یعنی نشان دهد شرکت شما چه می کند و چرا آن کار را انجام می دهد. کار یک پیشنهاد فروش منحصر بفرد این است که کسب و کار شما و مهمتر از همه اهداف کسب و کار شما را در یک جمله تعریف کند.

از پیشنهادهای فروش منحصر بفرد موفق می توانید بعنوان شعار شرکت هم استفاده کنید و باید آن را در تمام فعالیت های بازاریابیتان لحاظ کنید. بسیار خوب، حالا که می دانیم یک USP چیست و چرا اینقدر باارزش است بیایید یکی خلق کنیم.

قدم اول: مخاطبان هدف خود را تعریف کنید

قبل از اینکه بازارابی را شروع کنید، لازم است مخاطبان هدف (پرسونا) خود را کاملاٌ بشناسید. در این مرحله، شما می خواهید تا جایی که امکان دارد مشخص و دقیق باشید. بعنوان مثال اگر شما یک طراح وب با تخصص در CMS هستید، می توانید مشتری هدف خود را طراحان وبی انتخاب کنید که برای ساختن سایت یا اصلاح آن بوسیله یک CMS نیاز به کمک دارند نه هر مالک کسب کار کوچکی که نیاز به یک طراح وب دارد.

قدم دوم: مشکلی را که حل می کنید توضیح دهید

از نظر مشتری بالقوه شما، کسب و کار شما کدام نیاز یا چالش خاصی را که آنها با آن مواجه هستند برطرف می کند؟

قدم سوم: بزرگترین فواید مشخص و متمایز را لیست کنید

در این مرحله ۳ تا ۵ تا از بزرگترین منافعی که یک مشتری از انتخاب شما برای همکاری عایدش می شود و نمی تواند آنها را از جای دیگری بدست آورد را فهرست کنید. یعنی اینکه چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می سازد. بازهم با تفکر به موضوع از نقطه نظر مشتریان، این منافع باید توضیح دهند چرا خدمات شما برای آنها مهم هستند و چرا آنها شما را به دیگران ترجیح خواهند داد.

قدم چهارم: وعده خود را تعریف کنید

یک بخش عمده از یک پیشنهاد فروش منحصر بفرد موفق دادن یک قول یا وعده به مشتریان است. با اینکه می توان این وعده را تلویحاٌ و نه به صورت مستقیم در USP بیان کرد، اما در این مرحله این وعده ای را که به مشتریان می دهید، بنویسید.

قدم پنجم: ترکیب و بازنویسی کنید

وقتی قدمهای ۱ تا ۴ را کامل کردید، تمام اطلاعاتی را که فهرست کرده اید بگیرید و آنها را در یک بند ترکیب کنید. شاید بعضی ایده ها و فکرها تکرار شده باشند. بنابراین باید آنقدر جملات را بازنویسی کنید تا متنی روان و قابل فهم داشته باشید.

قدم ششم: آن را کوتاه کنید

در این مرحله، بندی را که در قدم پنجم نوشته بودید باز هم خلاصه کنید تا به یک جمله برسید. پیشنهاد فروش منحصر بفرد نهایی شما باید تا حد امکان خاص و ساده باشد.

حدود یک هفته وقت بگذارید و آنقدر اینکار را تکرار کنید تا بالاخره به USP نهایی خود برسید. برای اینکار داشتن یک ذهن تازه و یک دورنمای شفاف ضروری است. بنابراین بهتر است اینکار را در ابتدای روز وقتی سرحال و بانشاط هستید انجام دهید نه در آخر روزکه خسته و بی حوصله اید.
هر چه بیشتر نوشتن پیشنهادهای فروش را تمرین کنید، USP های بهتر و مؤثرتری خواهید داشت.

 

خلاصه


قدم اول: مخاطبان هدف خود را تعریف کنید
قدم دوم: مشکلی را که حل می کنید توضیح دهید
قدم سوم: بزرگترین فواید مشخص و متمایز را لیست کنید
قدم چهارم: وعده خود را تعریف کنید
قدم پنجم: ترکیب و بازنویسی کنید
قدم ششم: آن را کوتاه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 11 =